Deixa el teu correu i rebràs les novetats

28 de febrer de 2016

Els 10 ingredients del fitness cerebral

El cervell segueix essent un gran desconegut. Tot i així s’ha avançat molt pel que fa a les situacions i productes que l’envelleixen i perjudiquen. La base per perdre les mínimes neurones i crear nous circuits estaria en alimentar correctament el cervell i sobre tot, en diversificar les aportacions per tal de mantenir-lo sempre estimulat. Us proposo una recepta, conclusió de les meves lectures, que recomano practicar a partir dels 50-60 anys, però que es pot iniciar fins i tot més tard... o més d’hora.
  1-Portar una vida sana:
   1a: descansar i dormir bé perquè el cervell faci neteja. S’aconsegueix duent horaris regulars, seguint els propis bioritmes, no estressant-se abans del son, fent servir tècniques de relaxació (meditació, ioga), escoltant música, llegint.
   1b: seguir la dieta mediterrània; prendre oli d’oliva, omega 3 (sardines, anxoves, salmó), verdures, grana, fruites.
   1c: practicar exercici físic regular
   1d: evitar els tòxics com l’alcohol, el tabac i els medicaments (s’eliminen pel fetge o el ronyó i els perjudiquen; no van mai bé per tot).
  2-Donar importància a les relacions socials:
   2a: cuidar i veure els amics de sempre
   2b: fer noves relacions/amistats, a ser possible ben diferents de nosaltres (ens obriran la ment a altres idees, cultures i llengües)
   2c: tenir alguna parella per fer “transferència emocional” i física si possible. Mai no s’insisteix prou en la necessitat d’abraçar-se, acariciar-se i petonejar-se.
  3-Aprendre coses noves; poso exemples: els grans lectors, fer un curs de ball; els conversadors, jugar a vídeo-jocs d’esports o d’evitar obstacles; els esportistes, fer un curs de xinès, japonès o àrab clàssic. La finalitat és fer treballar diferents zones cerebrals.
  4-Variar el dia a dia: oblidar-se de les rutines de sempre.
   4a: fer servir diferents camins i transports per anar a casa o a la feina
   4b: viatjar, ni que sigui al poble del costat, amb curiositat i ganes de novetats.

Aquesta seria la meva recepta per tenir un cervell en forma. Quina és la teva?
(foto lliure de Dreamstime)